شیرازه

ساخت وبلاگ
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، برخی نهادها در انقلاب اسلامی وجود دارند که به نوعی حاصل عمر این انقلاب هستند و مانعی جدی بر سر راه نفوذ دشمنان. نهادهایی که دشمنان، بارها خواستار برچیده شده آن ها شده اند. سپاه و شورای نگهبان قانون اساسی 2 سدی هستند که روزانه با سیلی از هجمه های دشمنان خارجی و عوامل داخلی مواجه می شوند اما محکمتر از همیشه، ذره ای در برابر تخریب و هجوم سیاسی منفعل نشده و در انجام وظایف قانونی خود، مرعوب نشده اند.

شورای نگهبان قانون اساسی، غیر از این که مصوبات مجلس شورای اسلامی را با قانون و شرع می سنجد تا مغایرتی نداشته باشد، تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را هم برعهده دارد. نهادی که خاص نظام جمهوری اسلامی نیست و تقریبا در همه کشورهای دنیا برای حفظ هویت اصلی ساختار حکومتی چنین نهادی وجود دارد.

این نهاد انقلابی که حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی محسوب می شود، در راه حراست از این دو موضوع هزینه های بسیاری پرداخته است. موسم انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس که می رسد، شورای نگهبان در کانون توجهات قرار می گیرد. از هر سویی به وظایف حساس و دقیق این نهاد، حمله می شود که چرا همه آن هایی که قصد خدمت به نظام اسلامی را دارند(!) نمی توانند وارد دستگاه قانون گذاری شوند؟ چرا شورای نگهبان، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه نامزدهای انتخاباتی را باید تایید کند؟ نظارت استصوابی دیگر چیست؟! و هجمه هایی از این دست...

تجربه اما نشان می دهد، بی شورای نگهبان، چه ها که ممکن است بر سر نظام اسلامی بیاید. بنی‌صدر نخستین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بود که در این نظام اسلامی زندگی می کرد و قصد خدمت هم داشت اما بدون این که صلاحیت او بررسی شود، وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد و به عنوان ریاست جمهوری برگزیده شد، اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، ماهیت و نفاق او آشکار گشت و با لباس زنانه مجبور به فرار شد.

از وقتی شورای نگهبان به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد، دیگر امثال بنی صدر، نتوانستند رئیس جمهور شوند یا بر کرسی نمایندگی مردم تکیه بزنند جز در مجلس ششم که نمایندگان علاوه بر تصویب طرح ها و لوایحی با ماهیت ضداسلامی، افراطی گری هایی را رقم زدند که در نتیجه آن، از رسیدن به مجلس هفتم محروم شدند، چرا که این بار نهاد شورای نگهبان، قاطعانه دست رد به سینه این نمایندگان زد. برخی هم که جایی برای خود در بین ملت نمی دیدند، پای به فرار گذاشته و در خارج از کشور شروع به فعالیت علیه جمهوری اسلامی کردند.

روشن شدن ماهیت ضدانقلابی برخی از نمایندگان مجلس ششم و فتنه آمریکایی- صهیونیستی سال 88 نشان داد که وجود شورای نگهبان چقدر در کشور اهمیت دارد. اگر تنها هیئت های اجرایی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس را تایید می کردند و هیئت های نظارت شورای شورای نگهبان وجود نداشت به عنوان مثال ممکن بود، چه اتفاقاتی در استان فارس بیفتند. در ادامه به برخی مصادیق اشاره می کنیم. هر چند برشمردن مصداق های زیر، مشمول همه افرادی که صلاحیت آن ها رد یا احراز نشده نمی شود اما گوشه ای است از کارنامه برخی از کسانی که به ناحق مظلوم نمایی می کنند.

 فردی که سابقه ریاست دانشگاه یکی از شهرهای استان را در سال های قبل به عهده داشته و به دلیل فساد اخلاقی و رابطه با یکی از دانشجویان دختر دستگیر شده، اکنون در معرض انتخاب مردم قرار می گرفت و چه بسا نماینده مجلس می شد!

فردی که  تصویر برهنه مادر همسر خود را در محل سکونت وی منتشر نموده و شماره همسر خود را نیز پس از درگیری های خانوادگی و قضایی به عنوان زن صیغه ای پخش می کرده است، اکنون این شانس را داشت که نماینده مردم در خانه ملت باشد!

هتل دار و روزنامه نگاری که به دلیل برخورداری از رانت های دوران دولت اصلاحات از کارمند ساده به یک سرمایه دار تبدیل شده و به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر شده، می توانست با قرار گرفتن در برخی لیست های معلوم الحال، کرسی مجلس را غصب کند.

کاندیدایی که برای جلب توجه مردم به خود در میتینگ های انتخاباتی اش آزادانه  و به صورت گروهی تریاک مصرف می شود و یا در پارتی های انتخاباتی اش، سرو مشروب بخشی از نوشیدنی های سفره می شود، ممکن بود، با کمک کارتل های قدرت و ثروت به مجلس راه یابد.

وزیری که هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ندارد و معتقد است باید با رژیم غاصب صهیونیستی ارتباط داشت و دموکراسی دینی را دیکتاتوری می خواند و ناجوانمردانه انگ تقلب به نظام اسلامی می زند، اکنون این امکان را داشت را با ورود احتمالی به مجلس، شعارهای ساختارشکنانه خود را پیگیری کند.

فردی که در یکی از شهرستان های شمالی فارس کاندیدا شده و متخصص صیغه است و کارش جوش دادن، ارتباط زنان بدکاره با مردان فاسد، فرصت این را داشت که با موجه سازی چهره خود، شانسش را برای ورود به دستگاه قانون گذاری کشور بار دیگر بیازماید.

کاندیدایی که مرجع خودخوانده فتنه گران در شیراز محسوب می شود، می توانست با ورود احتمالی به مجلس خبرگان، فرصت بهتر و بیشتری برای دهن کجی به ارکان نظام پیدا کند و اظهارات او بار دیگر تیتر یک رسانه های غربی شود.

کسی که وابسته به خوانین قشقایی است و در سال 88 نوار و سی دی های سخنرانی و بیانیه های سران فتنه را در دورترین روستاها و دهات یکی از شهرستان های مرکزی استان فارس پخش می کرد، فرصت پیدا می کرد با ورود به مجلس به مهره فتنه گران تبدیل شود.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 234 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:15

مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام از میدان دانشجوی شهر استهبان به سمت امامزاده پیرمراد(ع) این شهر صبح سه شنبه بیست‌ونهم دی ماه برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام از میدان دانشجوی شهر استهبان به سمت امامزاده پیرمراد(ع) این شهر صبح سه شنبه بیست‌ونهم دی ماه برگزار شد. کاروان شاهدان بصیر از روز 23 دیماه در 6 مسیر، به سمت شهرستان‌های مختلف استان فارس حرکت کرد. تمام کاروان‌ها روز یکم بهمن ماه، از مسیر دروازه قرآن، وارد شیراز خواهند شد پس از برگزاری مراسم استقبال، برنامه وداع با شهدا و بدرقه آنان، در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع)، روز پنجشنبه اول بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:40

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به معنای آن نیست که بخواهند کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دست اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان با تشریح آداب و عناصر تضمین کننده «رقابت سالم در انتخابات»، ملت و جمهوری اسلامی ایران را برنده پرافتخار برگزاری یک «مسابقه ملی و قوی» در عرصه انتخابات خواندند و با بیان نکات مهمی درباره اجرای برجام خطاب به مسئولان افزودند: امریکا، همان امریکای قدیمی است، مراقب خدعه هایش در اجرای همین نتایج مذاکرات هسته ای باشید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، دو انتخابات پیش رو را بسیار مهم و بزرگ خواندند و با تأکید بر اینکه انتخابات، یک رقابت و مسابقه ملی است، گفتند: در این رقابت، در واقع برد و باختی برای ملت مفهومی ندارد زیرا در هر صورت، ملت ایران برنده واقعی و نهایی است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اگر ملت ایران خوب، قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق های رأی را از رأی و عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به تبیین «الزامات رقابت سالم در انتخابات» پرداختند و گفتند: مهمترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن و حتی آن کسانی است که نسبت به نظام مسئله دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ممکن است افرادی نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت، پیشرفت و عزت کشور مسئله ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت رو به رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.

ایشان افزودند: البته کسانی که براساس وظیفه و با نیت الهی در انتخابات شرکت می کنند، قطعاً زمینه ساز جلب رضایت الهی برای خود خواهند بود.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: شرط اول و مهم رقابت سالم، حضور همگانی و پرنشاط مردم در انتخابات است و به اذن و توفیق الهی، مردمِ آگاه و با بصیرت ایران چنین حضوری در دو انتخابات پیش رو خواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: عده ای کمین کرده اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ گیری کنند، اما ملت در مقابل این کمین کرده هایِ نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهد داد.

ایشان شرط دوم رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصیرت و با فکرِ مردم و انتخاب افراد صالح دانستند و افزودند: باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی فروشند، مصالح ملی را به دلیل رودربایستی زیر پا نمی گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به معنای آن نیست که بخواهند کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی دهند و حتی در کشوری همچون امریکا که خود را نماد آزادی معرفی می کند و عده ای ساده لوح هم آن را قبول و ترویج می کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می گذاشتند.

ایشان افزودند: اینکه مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهای کشور را قبول داشته باشند، یک حق عمومی است که در سلامت انتخابات مؤثر است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به بیان دیگر الزامات سلامت انتخابات پرداختند و گفتند: «تمکین همه دستگاههای دست اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ و عده های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص تشویش اذهان عمومی به برخی رفتارها و سخنان نسنجیده اشاره کردند و افزودند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می کنند که منظور آنها جریان مومن و حزب اللهی است، در حالی که نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصِی تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند.

ایشان تأکید کردند: نباید به صرف یک اتفاق بسیار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پای حزب اللهی ها و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب اللهی، و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی، از برخی بزرگ ترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه چاک انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان و یا قبل تر، حمله به سفارت انگلیس که هر دو به ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی سخنان خود در خصوص انتخابات خاطرنشان کردند: انتخابات یک نعمت و فرصت بزرگ است که شکرگزاری این نعمت، برگزاری خوب و سالم انتخابات است بنابراین نباید با برخی سخنان و رفتارها و برخی نسنجیده گویی ها، این حرکت و افتخار بزرگ را مشوش و مشوه کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بخش دوم سخنانشان را به بیان نکات مهمی درباره برجام اختصاص دادند.

ایشان با تشکر از زحمات رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر اعضای تیم هسته ای افزودند: البته همه خواستهای جمهوری اسلامی برآورده نشده اما مسئولان در این قضیه انصافاً زحمت کشیدند که انشاءالله خداوند اجر می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانیکه همین حد از نتایج اجرای برجام را نیز ناشی از لطف امریکا، وانمود می کنند افزودند: عده ای می خواهند از این فرصت، چهره منحوس استکبار را بزک کنند! که این حرکت، خیلی زشت و خطرناک است.

رهبر انقلاب در تبیین بی منطق بودن این حرکت خاطرنشان کردند: اگر قلدرِ محله، خانه و اموال شما را به زور غصب کند و شما نهایتاً با تلاش و زحمت او را مجبور کنید از بخشهایی از خانه تان بیرون برود، آیا این، نتیجه لطف آن زورگو بوده یا ثمره قدرت و تلاش شما؟

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دستاوردهای هسته ای، حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ایران، از جمله چهار شهید ارزشمند هسته ای و حمایت و ایستادگی ملت بوده و این واقعیات همراه با تلاش مسئولان، دشمن را وادار به برخی عقب نشینی ها کرده، بنابراین کمال بی انصافی است که برخی، این نتایج را «لطف امریکایی ها» تبلیغ کنند!

ایشان با استناد به حرفهای «اخیراً آشکار امریکایی ها» گفتند: هدف دشمن از تحریم ها، عصبانی کردن مردم و کشاندن آنها به خیابانها بود اما ملت، صبوری و پایداری کرد و همراه با نظام و مسئولان از خود عزت و اقتدار نشان داد.

رهبر انقلاب افزودند: البته معتقدم از این بهتر هم می شد کار را انجام داد اما به هر حال توانایی، فرصت و امکانات، همین نتایج را به همراه آورد که کار مهم و قابل توجهی هم هست.

حضرت آیت الله خامنه ای آمریکا را «بت بزرگ» و دیگر زورگویان غربی را بتهای حاشیه ای استکبار برشمردند و در تشریح اهداف واقعی دشمنان ایران در مسئله هسته ای افزودند: می توان سوگند یاد کرد که طرفهای ما می دانستند ایران به دنبال بمب هسته ای نیست و آنها هدفهای دیگری را دنبال می کردند.

ایشان، متوقف کردن حرکت عمومی و رو به پیشرفت ملت ایران و پایان دادن به نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را اهداف اصلی جبهه استکبار در تشدید فشارها در مسئله هسته ای دانستند و افزودند: آنها می خواستند با تحقق این اهداف، به ملتها بقبولانند که جمهوری اسلامی هم نتوانست یک نظام مبتنی بر دین را اداره کند و ادامه دهد.

رهبر انقلاب تأکید کردند: همه از جمله مسئولان متوجه اهداف اصلی امریکایی ها باشند، آنها می خواهند با زور و تبلیغات، کار خود را به پیش ببرند و باید در مقابلشان هوشیار بود و مقاومت کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، مسئولان دولت و اعضای هیأت نظارت بر برجام را به مراقبت در مقابل خدعه های امریکا فراخواندند و خاطرنشان کردند: طرف، اهل خدعه است، به لبخند و ماسک او اعتماد نکنند.

ایشان اهداف و سیاستهای امریکای کنونی را همان اهداف خشن و ضد ایرانی امریکای دوران ریگان و بوش خواندند و افزودند: مسئولان مراقب باشند امریکایی ها در اجرای برجام به تعهداتشان واقعاً عمل کنند و در غیر اینصورت حتماً مقابله به مثل کنند.

رهبر انقلاب با قدردانی عمیق از حرکت پاسداران عزیز انقلاب، در ماجرای تجاوز تفنگداران امریکایی به آبهای ایران گفتند: آنها در مقابل تجاوز دشمن، هویت و قدرت ایران را نشان دادند و مسئولان نیز باید در همه عرصه ها همین گونه عمل کنند و هر جا دشمن از خطوط منافع ملی ایران تجاوز کرد با قدرت جلوی او را بگیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در اشاره ای دیگر به ماهیت امریکا افزودند: رویدادهای کنونی منطقه، منظورِ چند سال قبل امریکایی ها از ضرورت شکل گیری یک خاورمیانه جدید را آشکار کرده است، خاورمیانه جدید آنها در واقع «خاورمیانه جنگ، تروریسم، تعصب و تحجر و لبریز از درگیری مذهبی و داخلی» است.

رهبر انقلاب به همه توصیه کردند: امریکای واقعی را از اینگونه عملکردهایش بشناسید.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با رد این سخن که رفع تحریم ها به معنای پایان مشکلات معیشتی مردم و حل معضلات اقتصادی است افزودند: بهبود سفره های مردم و پیشرفت اقتصادی، برنامه و مدیریت می خواهد که این را بنده به همه دولتها گفته ام.

ایشان اقتصاد مقاومتی را راهبرد اصلی حل مشکلات اقتصادی برشمردند و با تأکید بر پیگیری جدی مسئولان برای اجرای برنامه های تنظیم شده دستگاهها افزودند: دوختن چشم به دست دشمن، مشکلی را حل نمی کند، باید اقتصاد ایران را به بگونه ای تقویت و مستحکم کنیم که در مقابل تکانه های خارجی بایستد و تأثیر نپذیرد.

رهبر انقلاب در نکته مهم دیگری افزودند: رفت و آمدهای کنونی هیأتهای خارجی و بسته شدن قراردادها، نباید به هیچ وجه به صنعت و تولید و کشاورزی داخل لطمه بزند، مسئولان مراقب باشند.

ایشان در پایان سخنانشان تأکید کردند: تدین، بصیرت، انقلابی گری و اقتدار ملت ایران تاکنون مانع دست اندازی جدی دشمنان سوگند خورده شده است و به فضل الهی، ملت در پرتو «تلاش عمومی، مخلصانه و همدلی و مهربانی» روز غلبه بر همه سیاستهای زورگویان جهانی و تحقق همه اهداف انقلاب را خواهید دید.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در سخنانی، انتخابات را نعمتی الهی و پشتوانه امنیت، عزت و آبروی ملت و نظام اسلامی خواند و با تشکر از همکاری و همراهی وزارت کشور در مراحل مختلف برگزاری انتخابات افزود: تمام تلاش ما بر برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد، قانونی، رقابتی و در کمال امنیت متمرکز است و برای تحقق این هدف، شورای نگهبان در کلیه مراحل از جمله بررسی صلاحیتها با دقت نظارت و اقدام خواهد کرد و تحت تأثیر فشارها و فضاسازیها قرار نخواهد گرفت.

همچنین وزیر کشور نیز گزارشی از فعالیتهای ستاد انتخابات کشور در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونی بیان کرد.

آقای رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات مختلف وزارت کشور از جمله بکارگیری ظرفیتهای قانونی کشور، اطلاع رسانی به روز و شفاف، تلاش برای تأمین امنیت کامل و بسیج و ساماندهی همه امکانات مورد نیاز، گفت: وزارت کشور تعامل بسیار خوبی با دستگاههای مسئول در امر انتخابات داشته است.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 205 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:40

باز پس گیری یک میلیارد و 700 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران پس از 36 سال نشان داد که آمریکا جز زبان زور نمی فهمد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در پایگاه مقاومت بسیج خواهران شهید مطهری در مسجد منشور و حوزه مقاومت خواهران  218  ناحیه سلمان تهران بزرگ با مسئولین و اعضاء شورای این پایگاه و حوزه دیدار و آنها گزارش مفصلی از فعالیت های خود ارائه کردند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز بیش از 37 سال است که ملت ایران در مقابل هجوم تمام عیار قدرت ها ایستادگی می کند، گفت: اگر ملت ایران این چنین در مقابل ابزارها، امکانات، تجهیزات و فشارهای همه جانبه مستکبرین دوام آورده، ثمره تلاش هایی است که بسیجیان ایثارگرانه و خالصانه در راه خدا انجام می دهند.

وی افزود: درهمه پایگاه‌های مقاومت بسیج فعالیت هایی انجام می شود که وقتی در سراسر کشور این کارها در کنارهم قرار می گیرد قدرت بزرگی را تولید می کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همان طور که در نامه اخیر مقام معظم رهبری آمده است، مستکبرین جز زبان زور نمی فهمند.

وی با اشاره به اینکه مستکبرین و زور مداران تمام منافع و سرمایه های دنیا را به نفع خود مصادره می کنند، اظهار داشت: اگر قدرتمند نباشیم مستکبرین و زورگویان همان بلایی را که بر سر ملت های دنیا آورده اند بر سر ما هم خواهند آورد و ثروت و سرمایه ملت ایران را به تاراج می برند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج خاطرنشان کرد: لغو تحریم بانک سپه و باز پس گیری یک میلیارد و 700 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران پس از 36 سال نشان داد که آمریکا جز زبان زور نمی فهمد.

وی ادامه داد: این پول مربوط به بیانیه الجزایر بوده و هنوز بعد از 36 سال بیش از 50 میلیارد دلار آن، باید برگردانده شود؛ آمریکا پس از سالها مذاکره، بحث و پیگیری از طریق دادگاه لاهه و رایزنی های مختلف حاضر نشده آن را مطابق تعهد خود بازگرداند.

نقدی تاکید کرد: باز پس گیری این مبلغ در قبال آزادی جاسوس آمریکایی انجام شده و ربطی به جریان مذاکرات ندارد.

وی ادامه داد: راه گرفتن حق از مستکبرین، قدرتمند شدن است و باید هر روز قوی تر و قوی تر شویم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه ایجاد پایگاه های مقاومت بسیج و فعالیت آنها به نوعی ایجاد قدرت می کند خاطر نشان کرد: وقتی مردم بر اساس اعتقاد و باور دور هم جمع می شوند و با یک هدف، کاری را دنبال می کنند قدرتی بزرگ تولید می شود.

وی افزود: مردم با عضویت و فعالیت در بسیج اعتماد به نفس ملی پیدا می کنند و ترس و ضعف نفس از آنها دور می شود.

نقدی با تاکید بر اینکه هر فردی از خواهران بسیجی برای حفظ دین و ارزش ها سختی و مشقت های زیادی تحمل می کند گفت: خدا این تلاش و مجاهدت را می بیند و نتیجه اش را با عنایت و لطف به ملت ایران باز می گرداند.

وی خاطرنشان کرد: در حساس ترین شرایطی که دشمن برای تحقیر ملت ایران برنامه ریزی کرده بود با اراده و خواست خدا، پنج یا شش نیروی پاسدار 10 تفنگدار متجاوز آمریکایی را در خلیج فارس دستگیر می کنند و با عنایت خدا نقشه های دشمن نقش بر آب شد.

نقدی تاکید کرد: دستگیری این 10 تفنگدار آمریکایی حجت خدا بر مردم ایران بود و ثابت کرد که خدا با ملت ایران است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود فعالیت بسیج خواهران در عرصه حجاب و عفاف را بسیار مفید و تعیین کننده دانسته و افزود: هیچ ثوابی از این بالاتر نیست که با هدایت و اقناع خواهران بسیجی خانمی که بد حجاب بوده، حجاب و پوشش اسلامی را انتخاب کند.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:40

تحویل غیر هوشمندانه کارت هوشمند ملی،سفره های آب زیر زمینی فارس تا 10 متر ته کشید از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.

سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«صدرا شهری جوان با ناوگان مسافربری سالخورده»، خبرنگار نیم نگاه با سفری نیم روزه به شهر جدید صدرا گزارشی از وضعیت حمل و نقل عمومی شهر را روایت کرده است. در این گزارش از اتوبوس هایی که با یک رنگ مدعی VIP بودن دارند ! و تاکسی هایی که در احاطه خودورهای شخصی هستند گفته شده است. یکی از ساکنان صدرا در مورد ناوگان حمل و نقل شهر گفته:«وسیله خیلی کمه. سر ساعت نمیان. باید هر ده دقیقه یکبار اتوبوس بیاد ولی بعضی وقتا تا ۲۵ دقیقه هم منتظر بودم. خط شبانه نداریم. اگه دیرتر از ساعت یه ربع به هشت برسم دیگه ماشین رفته و گیرم نمیاد» یکی دیگر از آنها نگاهی جالب به اتوبوس های خطی صدرا داشته و بیان داشته:«ساعت کاری خط خوبه ولی خود وسیله ها خوب نیستند. اگه واقعاً قراره کسی به درد دل ما ساکنین صدرا گوش کنه یکبار، فقط یکبار یکی از اونا حتی شده کارمند جزء بیاد و در گرما و سرما و شلوغی سوار این اتوبوس ها بشه تا بفهمه درد ما چیه. غیر از این ممکن نیست.کف ماشین سوراخه، سقف سوراخه، موقع بارندگی ازش آب می چکه، صندلی خرابه و.....بعضی از اونا حتی نرده هم ندارن. افتضاحه و حتی ساده ترین وسیله که دستگاه کارتخوان بلیط هست ندارن.» در این گزارش نیم نگاه به سراغ شهردار صدرا رفته و او هم قول اضافه شدن 25 خودور نو به ناوگان حمل و نقل صدرا داده و همچنین اعلام کرده که 3 اتوبوس خط شبانه مشغول به کار شده اند.

سالاد«تحویل غیر هوشمندانه کارت هوشمند ملی»، ازدحام جمعیت برای تحویل کارت هوشمند در اداره پست شیراز موضوع گزارش امروز سبحان است. مدیر کل ثبت احوال فارس علت ازدحام مردم را صحبت های وزیر کار و تعاون اجتماعی مبنی بر قطع یارانه کسانی که کارت ملی ندارند دانسته و گفته:«بعد از سخنان وزیر افراد بسیاری که پیامک دریافت کارت هوشمند ملی برای آنها از ماه ها قبل ارسال شده و مراجعه نکرده بودند به اداره پست رفتند که خود این امر باعث ازدحام جمعیت شده است» انصاری همچنین بیان داشته:«تعداد 102 هزار نفر بالای 18 سال در فارس فاقد کارت ملی هستند»

سالاددر شماره امروز در ستون ویژه انتخابات نوشته:«یکی از چهره های با نفوذ عرصه اصولگرایی گفته که لیست این جریان حداکثر تا پایان هفته دیگر نهایی خواهد شد وی اعلام کرده که اصولگرایان از 9 گزینه به 6 گزینه رسیده اند و حضور یکی از نمایندگان فعلی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی که در حال حاضر عضو کمیسیون برنامه و بودجه می باشد در لیست قطعی شده است. او گفته، یکی از نمایندگان مردم تهران نیز که این دوره از شهر خود شیراز کاندیدا شده است نفر دوم قطعی این لیست است گفته میشود؛ جریان اصولگرایی در بین 4 گزینه به دنبال 2 گزینه نهایی خود است» گفتنی است عصر مردم در حالی این خبر را به نقل از یک چهره اصولگرایی منتشر کرده که تاکنون هیچ کدام از نفرات لیست جبهه ی متحد قطعی نشده اند. اختلاف در دورن شورای 23 نفره اصولگرایی بر سر یکی از کاندیدا یکی از اصلی ترین دلایل بسته نشدن لیست جبهه ی متحد اصولگرایی در شیراز است. این روز ها نه تنها در کشور بلکه در شیراز هم پای یک «ز» در میان است!

سالاد«سفره های آب زیر زمینی فارس تا 10 متر ته کشید»،مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکان شرکت منابع آب ایران گفته:« از 609 محدوده مطالعاتی آب در استان فارس، متاسفانه 103 محدوده با افت شدید مواجهند و این امر شرایط بحرانی برای این استان رقم زده به گونه ای که افت آب های زیرزمینی فارس سالانه بیش از سه متر است و این مبین 'مرگ زمین' است.به گزارش ایرنا مدیر عامل سازمان آب منطقه ای فارس نیز گفته:« از 103 دشت دارای شبکه پایش در استان فارس 83 دشت ممنوعه شده، افت سطح آب این دشت ها در هر سال به بیش از پنج متر رسیده است و افت سفره های آب در 49 دشت این استان به بیش از 10 متر رسیده است. طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی دشت های فارس را به تعادل می رساند. 64 هزار چاه مجاز در فارس با تخلیه سالانه پنج هزار و 256 میلیون متر مکعب و بیش از 20 هزار چاه غیرمجاز با تخلیه سالانه یک هزار و 281 میلیون مترمکعب، منابع آب زیرزمینی را مصرف کرده اند»

«سرمایه گذاری آلمانی ها در حوزه بهداشت شیراز»، وزیر بهداشت در دیدار هیئت اقتصادی آلمانی با بیان اینکه از پیشرفت های حوزه سلامت و بیمارستان های آلمان آگاهی دارم، گفته: ما منتظر سرمایه های مشترک، فاینانس و از همه مهمتر، اقدامات عملی هستیم و امیدواریم سرمایه گذاری های مشترک تا نوروز در شیراز به نتیجه برسد و از سوی دیگر نیز لازم است تا هیئتی برای ارائه گزارش های عملی به هر دو طرف ظرف یکی دو ماه آینده تشکیل شود»

«جای خالی فارس در لیست چهار استان شاد کشور»، پژوهشی که به تازگی جهاد دانشگاهی انجام داده نشان می دهد که استان های گیلان، بوشهر، گلستان و تهران شاد ترین مردم ایران هستند. این طور که معلوم است عوامل مورد بررسی در این تحقیق بیش از این که زیر بنایی باشد، جنبه های فرهنگی و به عبارتی فرهنگ شادی را در استان های مختلف ایران مورد بررسی قرار داده است و شیراز در این بررسی جایگاه درخوری ندارد. مدیر کل اجتماعی استانداری تهران هم که نتایج این پژوهش را اعلام کرده است، گفته که «نگاه تنگ نظرانه  به پدیده شادبی اجتماعی باید از میان برود».«از قرار معلوم یکی از ملاک های شادی در این پژوهش میزان برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری بوده است؛  این در حالی است که به استناد آمار و چه به استناد گفته های هنرمندان، شیراز پس از تهران در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری دست بالا را دارد»معاون فرهنگی ارشاد فارس گفته:«« اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی مانند نشست هایی در حوزه شعر، داستان، برگزاری برنامه های هنری و... در فارس بسیار گسترده است و استان ما در این زمینه جزو استان های پیشرو به شمار می رود، با این حال ایجاد رضایتمندی و شادابی در مردم تنها وظیفه ارشاد نیست بلکه دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید برای آن اقدام کنند. برای نمونه این که رفاه مردم در یک شهر چقدر است، آن ها چقدر آموزش مهارت هایی چون مهار خشم را دیده اند و ... همه به ایجاد شادابی کمک می کند» معاون فرهنگی شهرداری شیراز نیز گفته:«جوانان ما به شادی حلال نیاز دارند» همتی به برنامه های شهرداری در این راستا از جمله فرهنگسرا و ساخت زمین چمن اشاره کرده است. حجت الاسلام معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز بیان داشته:«روابط اجتماعی حاکم بر جامعه، مسایل اقتصادی و ... می تواند شادی را از میان ببرد و معضلات اجتماعی همچون مشکلات خانوادگی و... را پدید بیاورد. البته باید به یاد داشته باشیم که معضلاتی چون فقر، اعتیاد و ...شادابی جامعه را از میان می برد»

سالاددر شماره امروز خود پاسخ رهبری به نامه رئیس جمهور را با تیتر «خرسندی از کوشش خستگی ناپذیر مذاکره کنندگان» به چاپ رسانده است.

«غول های هواپیماسازی دنیا در ایران»، «امنیت مالی سرمایه گذاران خارجی تامین شود»، «نتیجه رسیدگی به اعتراض داوطلبان نمایندگی مجلس 16 بهمن اعلام می شود» از جمله عناوین امروز افسانه است.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 243 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:10

زنی سفید رو و قد کوتاه بختم را بسته است و فقط او می تواند اثرات کار آن زن را از بین ببرد.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، ما به یگانه و یکتا بودن خداوند معتقدیم و می دانیم که باید در برابر اراده وحکمت خالق خود سر تسلیم فرود آوریم و تنها از  ناحیه اوست که می توانیم خواسته هایمان را طلب کنیم.

بی شک همه در زندگی شخصی و کاریمان مشکلاتی داریم و همیشه زندگی بر وفق مرادمان نیست... .

انسان ها با انگیزه های متفاوتی دعا می کنند اما مشکل از آن جایی آغاز می شود که گاهی پاره ای از افراد صبر، حوصله و توان رویارویی با این ناراحتی ها را ندارند و در برخورد با مانع های ریز و درشت اهداف زندگی شان ،به جای بکارگرفتن راه های صحیح حل مسأله به عده ای پناه می برند که به اسم دعا نویس از مردم اخاذی می کنند.چنین ساده لوحی هایی سبب شده است که بازار این سود جویان و متقلبان گرم و جیب آنها پر از پول شود.

*تبلیغات به دعا نویسی هم رسید!

در هر جامعه ای مشکلات و انتظارات هر رده سنی تقریبا مشابه و مشخص است.هنگامی که مشتریان نزد این شیادان می روند،آن ها ابتدا سرکتاب باز و سپس بر حسب سن و جنسیت مراجعه کنندگان، آینده ای تیره و پراز دردسر را برایشان بازگو می کنند.

موادلازم برای رمالی و دعانویسی!+تصاویر

این افراد با سو استفاده از عقاید مذهبی گروهی از جامعه و سادگی آنها، هم نوعانشان را فریب می دهند.آنها کاغذها و نوشته های درهمی که منبع شان به هیچ وجه قرآن کریم و کتاب های دعای معتبر و تایید شده علمای دین نیست را به عنوان دعا به مشتریان شان می فروشند.همچنین آن ها با هدف جدی به نظر رسیدن کارشان، روش های سختی مثل چال کردن کاغذها زیر یک درخت کمیاب را برای استفاده و نتیجه دادن این دعاها تجویز می کنند !

موادلازم برای رمالی و دعانویسی!+تصاویر

نا گفته نماند که بعضی از این دعانویسان،کارت ویزیت و تبلیغات گسترده هم در مکان های شلوغ از جمله متروها عرضه می کنند و جالب آنجاست که افراد برای مراجعه به آن ها باید وقت قبلی نیز بگیرند !

فاطمه، 22ساله،کارشناس روابط عمومی می گوید:"3سال پیش نزد دعا نویسی در کرج رفتم،او می گفت: زنی سفید رو و قد کوتاه بختم را بسته است و فقط او می تواند اثرات کار آن زن را از بین ببرد.دعانویس در قبال دعاهایی که به من داد،450هزارتومان پول گرفت.الان با گذشت 3سال از آن ماجرا من هنوز مجرد هستم."

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رحمانی درباره کسانی که خود را دعانویس معرفی می کنند،با صراحت می گوید: "این افراد قشری هستند که نسبت به علوم غریبه آگاهی صحیح و کافی ندارند، همچنین با علم ناقص خود، آسیب های زیادی به مردم می رسانند.اینگونه افراد سودجو فقط به پول فکر می کنند و تنها هدفشان شیادی و کلاهبرداری است.

موادلازم برای رمالی و دعانویسی!+تصاویر

* وقتی کسی افسار زندگی اش را به دست یک شیاد بدهد!

بعضی از افراد در برابر مشکلات به جای اینکه صبر پیشه کنند و گامی در جهت بهبود اوضاع بردارند، می خواهند که خودشان آینده را به صورتی غیر منطقی کنترل کنند و از راه های غیر عادی که بر خلاف طبیعت است، به نتیجه دلخواه شان برسند.

این افراد نزد بسیاری از دعانویسان شیاد می روند و از آن ها می خواهند که آینده را برایشان پیش گویی و در جهت بهبود شرایط و یا جلوگیری از اتفاق های ناگوار راه حل های کارگشایی را ارائه کنند.

مشتریان ثابت این شیادان در برخورد با رویدادهایی که برخلاف گفته های این دعا نویسان است، به شدت سردرگم و همچنین در توانایی حل مسأله و تصمیم گیری دچار ضعف و دشواری می شوند.

نکته جالب توجه در مورد مشتریان این شیادان این است که حتی وقتی بی اثربودن کارهای این کلاهبرداران در زندگی شان را می بینند، بازهم به شکل ساده لوحانه ای خود را به این گونه افراد و نوشته ها وابسته می کنند.

مینو، 26ساله،کارشناس معماری درباره پیش گویی دعانویسان می گوید:" چند سال پیش دعا نویسی زندگیم را پیش گویی کرد.من به همه حرفای او امید بسته بودم اما هنگامی که حرف های قشنگش اتفاق نیفتاد، نسبت به زندگی ناامید شدم و دیگر نمی دانستم چگونه با مشکلاتم کنار بیایم.

دکتر جعفر بای ،روانشناس درباره پیامد وابستگی افراد به دعانویسان و رمالان می گوید:" این مسأله باعث بی اعتمادی در روابط میان فردی و خانوادگی افراد می شود و همچنین تمام تلاش های سازنده و مفید انسان را تحت الشعاع قرار می دهد.

*پول سازی از راه گفتن حرف های کلی !

دعانویسان تقلبی با گرفتن مبالغ قابل توجهی از مردم، مدعی می شوند که می توانند تمام مشکلات انسان ها از جمله خرید و فروش ملک،شفای بیماران و باز کردن بخت دختران جوان را با دادن یک کاغذ و نوشته های ناخوانا حل کنند. آن ها با توجه به تجربه و مهارتی که در فریب دادن افراد دارند، با حرف های کلی و مبهم از آینده ای که ممکن است برای هرکس اتفاق بیفتد،مراجعه کنندگانشان را راضی و وابسته به خود نگه می دارند. این در صورتی است که خداوند بهترین راهنما یعنی قرآن  را برای زندگی انسان ها نازل کرده و در همین کتاب زندگی ساز اراده خود را بالاتر از هر چیز دانسته است. خداوند در آیه 102 سوره مبارکه بقره می فرماید: کافران سحر را یاد گرفتند ولی هیچگاه نمی توانند بدون اجازه خداوند،به انسان ها زیانی برسانند.

بنابراین بهترین راه در مواجه با مشکلات،توسل جستن به خدا و سیره و گفتار ائمه اطهار (ع)است.ما می توانیم در ارتباط با معبود،ائمه (ع) را واسطه قرار دهیم و از این طریق حاجاتمان را طلب کنیم.همچنین بهتر است بدانیم این متقلبان که از اسم مقوله ارزشمند دعا سو استفاده مالی می کنند، نمی توانند تأثیر مثبتی در زندگی انسان ها داشته باشند زیرا اگر کاغذ و نوشته هایشان اثر بخش بود،فکری برای مسائل و مشکلات خود می کردند و آینده ای بهتر و آبرومندانه تر از این شیوه زندگی را برای خویشتن رقم می زدند


- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 213 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:10

بیش از 9 میلیارد و 300میلیون ریال داروی قاچاق در شیراز امحاء شد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، صبح امروز بیش از 9 میلیارد و 300 میلیون ریال داروهای هورمونی، محرک جنسی، پرورش اندام و سقط جنین قاچاق در شیراز امحاء شد. این داروها در مدت 3 ماه و در 750 بازرسی از مراکز غیر مجاز فروش استان کشف و ضبط شد.
امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

امحاء داروهای قاچاق در شیراز

انتهای پیام/523

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 200 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:10

کمپین «تقوا در دنیای مجازی» که با هدف یادآوری بکارگیری دستورالعمل‌های دینی و اخلاقی در تعاملات صورت گرفته در فضای مجازی راه‌اندازی شد، مورد استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، استفاده از شبکه‌های اجتماعی به همراه فرهنگ وارداتی خود روز به روز در بین جوانان و نوجوانان در حال افزایش است.

طبیعتاً بخش عمده فرهنگ اجتماعی حاکم بر فضای شبکه‌های اجتماعی و تعریفی که سازدگان و طراحان این نرم‌افزارها برای روابط بین افراد تعریف کرده‌اند با فرهنگ اسلامی، ایرانی و سنتی کشورمان در تضاد است.

اما آیا باید به دلیل این تضاد بزرگ فرهنگی استفاده از این ابزارهای نوین به کلی کنار گذاشته شود؟! به عقیده بسیاری از افراد می‌توان اصول و اعتقادات بکارگیری شده در دنیای واقعی را نیز در دنیای مجازی و در مجاورت ارتباط افراد با یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی نیز مدیریت کرد.

بر این اساس کمپینی چندی پیش با عنوان «تقوا در دنیای مجازی» در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است که به تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآور می‌شود رفتارها و تعاملات اجتماعی بین افراد در دنیای حقیقی را نیز می‌توان در دنیای مجازی در پیش گرفت، فقط با اندکی توجه بیشتر!

در ادامه برخی از مطالب و عکس‌نوشت‌های منتشر شده با این موضوع را مشاهده ‌می‌کنید:

 

1- گاهی اوقات نرفتن به معرکه مبارزه با دشمن، بهتر از رفتن بدون تجهیزات است ... 

 

2- چک می‌کند شبانه صفحاتی را که پر شد از تصاویری که حیا را فدای لایک می‌کنند. براستی چرا؟

 

3- اینجا باید حواسمون به هر لایکمون باشه.

 

4-کمی صبر،‌ کمی فکر، کمی ...  برای همه آن دانلودهایی که نباید می‌شد...

 

5- پیش می‌آید عادت کردن به صحبت با نامحرم به حساب اعتماد به نفس، یا تجربه یا اجبار کاری یا هر چه که بگذاری ... اولین بدی‌‌اش این است که سختی‌اش را حس نمی‌کنیم، که سر هر کلمه‌مان ترمز بزنیم و درست سبک و سنگین کنیم، اضطراب نداریم، در گردنه جمله‌بندی‌هایمان، به لب پرتگاه راه رفتن عادت می‌کنیم...

 

6- رفتار من و تو مسلمان نخ تسبیحش حیاست ...

 

7-پخش کردن یک خبر یا گذر کردن از آن؟ این دو راهی را حواست باشد آبروی یک نفر در میان است...

 

8-گاهی اوقات تلفن همراهت را خاموش کن قربة الی الله برای و بالوالدین احسانا ...

 

9- رویت را محکم می‌گیری، می‌دانی با این کارت چقدر خدا تو را سوا می‌کند برای خودش! رویت را در دنیای اینترنت هم بگیر، خودت را در دنیای اینترنت هم بگیر، خودت میان خط به خط حرف شنیدن و زدنت می‌فهمی چه جوری، فقط کاری نکن تا روی از تو بگیرد حضرت مادر سلام الله علیها ...

10- دلم می‌سوزد برای تو، به خاطر این نگاه‌های تو ...

11- دین و دنیای شما در گرو مناجات‌های شبانه او نیست ...

12- ای خدای فرق شکافته عدالت مجسم تو را به سلسله تکرار هزار ماهه امشب مرا حفظ کن، از حقیقت‌های سست و تو خالی دنیای مجازی که شکافی شده‌اند، ما بین من و حقیقت تقوا و عبادت و عرفان تو!

13- وقتی خصوصی‌هایت را عمومی می‌کنی فکر همه‌ جایش را کرده‌ای؟

 

14- در دنیای مجازی چه اتفاقی می‌افتد که به خود اجازه می‌دهید با او درددل کنید؟!

15-لایک کردن یعنی موافقت؛ ندیده لایک نکن

 

16-اینجا چهار دیواری ندارد که هر کاری خواستی بکنی!

 

17- محضر خدا... نه! اصلاً گاهی فکر کن محضر پدر است دنیای مجازی‌ات!

18- ضایع می‌کنیم حق خدا و خلق خدا را به خیال کار برای خدا و خلق خدا در فضای مجازی قربة الی الله!

19-پای آمدن به اینجا هست، اما وقتی می‌خواهی بروی می‌بینی تواند ندارند.

 

20-بارها در پشت چت‌های خصوصی دیده‌ام هست شیطان در کمین مذهبی‌ها بیشتر ...

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 218 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:12

هاشمی در دوران ریاست مجلس و ریاست‌جمهوری (دهه شصت و هفتاد) در خاطراتش به سفرهای خارجی و کاری خود اشاره می‌کند، سفرهایی که اقوام و فامیل هاشمی همراهش بوده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، هاشمی در دوران ریاست مجلس و ریاست‌جمهوری (دهه شصت و هفتاد) در خاطراتش به سفرهای خارجی و کاری خود اشاره می‌کند، سفرهایی که اقوام و فامیل هاشمی همراهش بوده‌اند.

سفرهای خارجی در سال 1364

خاطرات سال 1364 هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد که در سفرهای کاری و مهم هاشمی به لیبی و سوریه و چین و ژاپن، برخی افراد خانواده او نیز همره او بوده‌اند.

پنج‌شنبه 30 خرداد 1364: (سفر لیبی و سوریه)

«...عازم لیبی هستم. وقت هم کم دارم... ساعت ده و نیم به‌وقت‌تهران و هشت صبح به‌وقت لیبی وارد طرابلس شدیم. "سرگرد عبدالسلام جلود" عضو شورای فرماندهی لیبی با مراسم رسمی نظامی استقبال کرد. به هتل کبیر در ساحل دریای مدیترانه رفتیم. مذاکرات مقدماتی انجام شد. شام خوردیم و خوابیدیم. مهدی و یاسر هم با من هستند.»

جمعه 31 خرداد 1364: (سفر لیبی و سوریه)

«... به اقامتگاه برگشتیم که کاخ ولیعهد سابق لیبی برادرزاده ملک ادریس است... ساعت یک بامداد به هتل رسیدیم و خسته خوابیدیم. یاسر و مهدی بعد از مدتی رسیدند.»

شنبه 1 تیر 1364: (سفر لیبی و سوریه)

«نزدیک طلوع آفتاب برای نماز بیدار شدم و دیگر نخوابیدم. کم‌خوابی دارم. منظره طلوع آفتاب در ساحل مدیترانه که از روی تختخواب مشهود است، خیلی زیباست. مواردی را که باید در بیانیه مشترک بیاوریم مسائل جنگ و لبنان و فلسطین یادداشت کردم که به وزارت خارجه بدهم...»

چهارشنبه 5 تیر 1364: (سفر به چین و ژاپن)

«برای انجام کارهای قبل از سفر به چین و ژاپن به دفترم آمدم. درباره همراهان و برنامه‌ها تبادل‌نظرهایی شد... محسن هم از رفسنجان آمده بود که با من به سفر بیاید. ساعت شش به فرودگاه مهرآباد آمدیم و مصاحبه‌ای کردم و سپس با مراسم رسمی حرکت کردیم با دو هواپیما و حدود 100 نفر همراه _شامل 12 نفر از نمایندگان مجلس و جمعی از معاونان رئیس‌جمهور و وزرا و وزیر امور خارجه و خبرنگاران و ... تمام شب در پرواز بودیم...»

چهارشنبه 12 تیر 1364: (سفر به چین و ژاپن)

«مهدی را بیدار کردم که صبحانه بخورد و با بچه‌ها دنبال کارش برود. حسن فرزند احمد آقا هم مثل بچه‌های من _ یاسر و مهدی _ همراه ما بود.»

سفرهای خارجی سال 1368

سه‌شنبه 30 خرداد 1368: (سفر به مسکو)

«عفت و بچه‌ها را قبلاً به محل آورده بودند. بعد از استراحت و نماز، همراه سفیرمان آقای نوبری با اتومبیل تشریفات در خیابان‌های مسکو گشتیم. خیابان‌ها وسیع و تمیز و سرسبز است. کنار دانشگاه مسکو و پانوراما پیاده شدیم. در موزه پانوراما فضاهای جالبی از منظره آخرین جنگ‌های ناپلئون و روس‌ها و شکست نهایی ناپلئون است...»

سفرهای خارجی در سال 1371

شنبه 18 اردیبهشت 1371: (سفر به ترکمنستان)

«ساعت نه صبح با وزیران بازرگانی، اقتصاد، راه و ترابری، امور خارجه، نفت، محسن، مهدی و یاسر برای سفر به ترکمنستان به فرودگاه رسیدیم. قرار بود عفت و فاطی و فائزه هم باشند. ولی به خاطر عدم آمادگی همسر رییس‌جمهور ترکمنستان برای استقبال منصرف شدند...»

دوشنبه 9 شهریور 1371: (سفر به اندونزی)

«... کمی در سالن نشستیم و با آقای سوهارتو رییس‌جمهور اندونزی احوال‌پرسی کردیم... سر شب رفتیم مقداری شهر را گشتیم. خیابان‌های نبحل و بحرین و سودرمن که از مهم‌ترین‌اند. آقای قریشی سفیرمان توضیحات خوبی داد. برگشتیم و شام خوردیم و برنامه‌های تلویزیون را تماشا کردیم. بچه‌ها به هتل رفتند و من و عفت و یاسر و جمعی از پاسداران ماندیم...»

جمعه 13 شهریور 1371: (سفر به اندونزی)

«... عفت و بچه‌ها هم امروز تا عصر برنامه‌های متعددی داشته‌اند و سرگرم بوده‌اند؛ راضی‌اند.»

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:12

تشکل‌های دانشجویی شیراز از نامزدهای انتخابات مجلس در فارس، خواستند در راه تحقق حرکت ملی شفافیت داوطلبانه مسئولانه تلاش کنند.

به گزارش شیرازه، سیزده تشکل دانشجویی شیراز در راستای طرح «شفافیت داوطلبانه» نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از همه نامزدها، گروه های سیاسی و شخصیت های تأثیر گذار استان فارس، تشکل های مردمی و اصحاب رسانه خواستند که در راه تحقق این حرکت ملی که می تواند تأمین کننده حقوق همه مردم و عرصه وحدت واقعی برای ایجاد تحولی اساسی در ساختارهای کشور باشد مشارکت کنند.

متن بیانیه بدین شرح است:


بسم رب الشهدا و الصدیقین

هر لحظهای وظیفهای هست، آن وظیفه را باید شناخت و بایستی انجام داد.

امام خامنه ای 19/10/1394

امروز مسئولیت به عهده ملت است. ملت اگر کنار بنشینند، اشخاص مومن، اشخاص متعهد کنار بنشینند، و اشخاصی که نقشه کشیده‌اند برای این مملکت از چپ و راست، آنها وارد بشوند در مجلس،تمام مسئولیت به عهده ملت است. هر قدمی که برضد اسلام بردارند، در نامه اعمال ملت نوشته می‌شود. هر کاری که انجام بدهند مسئولیتش متوجه ملت است. امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمین در ایران و سرنوشت کشور ما به دست ملت است.

امام خمینی (ره)؛ 22 اسفند 1358

جمهوریت آن هم مبتنی بر ارزش های اسلامی این مفهوم را دیکته میکند که در روشن ترین مظهر جمهوریت نظام اسلامی یعنی انتخابات، امت اسلامی مستقیما و آگاهانه سرنوشت خویش را رقم میزند. آنان که می پندارند انقلاب اسلامی و بنیانگذار حکیم آن، جمهوریت را به عنوان امری غربی از سر اضطرار پذیرفتند، از این مهم غافلند که امام(ره) هیچ گونه التقاط را در اندیشه و عمل، به ویژه در نظام­سازی سیاسی و محقق کردن نظریه مترقی ولایت مطلقه فقیه برنمی تافت. معنای مردم­سالاری مدنظر امام و رهبری، جز این نیست که حکومت اسلامی بدون رشد و تکامل توده مردم بیهوده است و رشد مردم نیز جز با زمینه سازی حضور فعال آنان و بالفعل کردن ظرفیت انتخابگری مردم ممکن نخواهد بود. سیره نبوی و علوی نیز یقینا نه استبداد فرعونی بوده و نه دموکراسی غربی. که اولی آزمایش انسان مختار را زیر سوال می برد و دومی هدفمند بودن این آزادی و انتخاب و آگاهی را از بین می برد. سیره اولیاء خدا که در اندیشه های امام و رهبری نیز به خوبی تجلی یافته فراهم کردن فرصت «انتخابگری متعهدانه» برای مردم، نه از سر اجبار بلکه با هدف رشد و تکامل مردم بوده است. بر همین اساس است که تک تک عرصه های اجتماعی از نظر معتقدین به انقلاب اسلامی، عرصه تجلی انتخاب آگاهانه در چارچوب تعهد به آرمان­ها و ارزش­های الهی است، و انتخابات نیز یکی از زیبا ترین جلوه های این حضور آگاهانه است.

رقابت صرف سیاسی که امروزه در فضای کشور مرسوم شده است، تنها در چارچوب «سیاست منهای دین، سیاست منهای نگاه انقلابی و سیاست منهای فرهنگ» جایگاه دارد. این رقابت ها چه به روش های ناسالم انجام شود و چه به روش های سالم، نتیجه­ای جز به حاشیه رفتن انتخاب آگاهانه و سپردن نقش فرعی به مردم ندارد. در این چنین نگاهی، مهم نیست که رشد فکری مردم در انتخابات تحقق یافت یا نه، مهم نیست که انتخابات، فرصتی برای یادآوری آرمان­های انقلاب فراهم کرد یا نه، مهم نیست مردم در فرصت انتخابات متکی بر آگاهی از عملکرد اشخاص و شناخت مسائل کشور انتخاب کردند یا نه، مهم نیست که منتخبین مردم پس از انتخابات تحت نظارت رأی دهندگان خود قرار می گیرند یا نه، مهم نیست که انتخابات موجب شفاف تر شدن فضای جامعه و ارتقای سطح فرهنگی آن شد یا نه. آن چه در این نگاه اهمیت و اولویت پیدا میکند این است که مردم به کاندیداهای مطلوب جریان های سیاسی اقبال کردند یا نه. اینجاست که دانشجویان به عنوان چشمان آگاه جامعه از دغدغه های سطحی عبور کرده و با شناخت اولویت ها زمینه آگاهی و مشارکت سیاسی واقعی مردم را فراهم می کنند.

این آگاهی محتاج مقدماتی است و می بایست اطلاعات به سهولت و شفاف در دسترس عموم قرار گیرد. اطلاعاتی که انتشار آنها وظیفه مسوولین و حق مردم است و حقیقتا چه حق فراموش شده ای. آیا حق مردم نیست با آگاهی کامل از سوابق و عملکرد گذشته اشخاص و توانمندی واقعی آنها دست به انتخاب بزنند؟ آیا حق مردم نیست از میزان هزینه های انتخاباتی نامزدها و چگونگی تأمین آن مطلع باشند؟ آیا حق مردم نیست نسبت به عملکرد منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی و حقوق و مزایای آنها آگاهی کامل داشته باشند؟ آیا حق مردم نیست از حضور مؤثر نمایندگان خود در مجلس و میزان مشارکت آن ها در قانون گذاری و نظارت مطلع باشند؟ آیا تنها وظیفه مردم شرکت در انتخابات است و این وظیفه حقی را برای آنها ایجاد نمی کند؟ آیا حق مردم نیست از آراء موکلین خود که شأنی جز نمایندگی ملت ندارند آگاه باشند؟ آیا شفافیت قوانین، اطلاعات و عملکرد مسئولین نمی تواند زمینه ساز ارتقاء کیفیت تصمیمات و کاهش بستر فساد و مانع اتلاف منابع کشور شود؟ آیا این آگاهی و شفافیت نمی تواند زمینه اصلاح ساختاری و بهره مندی از نظرات نخبگان را فراهم کند؟ یقینا این آگاهی می تواند زمینه مشارکت های مردمی در فرآیندهای تصمیم سازی و نظارت عمومی بر فعالیت ها و عملکرد مسئولان را فراهم نماید و در نتیجه افزایش کارآمدی ساختارهای اداره جامعه و اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد.

با تأکید بر این موضوع که حجم قابل توجهی از اطلاعاتی که آگاهی از آنها حق مردم شمرده می‌شود اطلاعات ناظر به مجلس شورای اسلامی است، حرکت ملی "شفافیت داوطلبانه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی" با هدف افزایش کارآمدی و مسئولیت‌پذیری نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی طراحی شده است. حرکتی که تنها منافع ملی و دفاع از حقوق مردم را وجهه همت خود قرار داده و همه را یک امت در نظر گرفته و کنش سیاسی خود را از حصار گروه­گرایی و نگاه های سطحی سیاسی بیرون کشیده است و همراهی با این حرکت خودجوش مردمی از سوی همه گروه ها و سلائق سیاسی، نشان از قائل بودن جایگاه ویژه برای حق انتخاب آگاهانه مردم است.

در عصر حاضر که تعاملات اجتماعی و ارتباطات افراد متأثر از فضای مجازی است و هر لحظه ابزاری با اهداف و کارکردی خاص به جامعه عرضه می شود، شناخت آخرین فناوری های نظارت مردمی و بهره گیری از دستاوردهای ارزشمند این حوزه در اخذ، دسته بندی و تحلیل اطلاعات می تواند امکان و فرصتی را در اختیار کشور قرار دهد که پیش از این برای تحقق بخش ناچیزی از آن می بایست وقت و هزینه گزافی از سوی جامعه پرداخت می شد. بهره گیری از ابزارهای جدید در فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی در حرکت شفافیت داوطلبانه پیش بینی شده و طی روزهای آینده همزمان با انتشار مرامنامه شفافیت داوطلبانه با رونمایی از سامانه اینترنتی امکان ثبت نام و تجمیع اطلاعات همه نامزدهای مجلس شورای اسلامی و دسترسی عموم مردم فراهم خواهد شد. از همه نامزدها، گروه های سیاسی و شخصیت های تأثیر گذار استان فارس، تشکل های مردمی و اصحاب رسانه این انتظار می رود که در راه تحقق این حرکت ملی که می تواند تأمین کننده حقوق همه مردم و عرصه­ی وحدت واقعی برای ایجاد تحولی اساسی در ساختارهای کشور ­باشد تلاش مجدانه و مسئولانه نمایند. جریان دانشجویی از فرصت باقیمانده تا انتخابات به منظور نامه نگاری با تمام نمایندگان استان فارس در مجلس، نخبگان و شخصیت ها و گروه های تأثیرگذار استفاده کرده و نظر آنان را پیرامون این حرکت که در قالبی نو آغاز شده است جویا خواهد شد و پاسخ این عزیزان را به اطلاع عموم خواهد رساند. ان شاء الله

در پایان تأکید می کنیم هر رأی نه تنها از آن جهت که می تواند تعیین کننده نتیجه انتخابات باشد بلکه از این حیث که نماینده شناخت، آگاهی و تحقق اراده ملت است اهمیت ویژه می یابد و این جاست که نگاه ارزشی و تکلیف مدارانه به انتخابات در حد یک شعار و ژست سیاسی باقی نمی ماند و هر فرد خود را برای انتخاب، محتاج آگاهی و حجت شرعی می­بیند. جنبش دانشجویی همچون گذشته با تکیه بر مسئولیت های ذاتی خویش پذیرای آراء و دیدگاه های متنوع در صحنه سیاسی کشور خواهد بود و بار دیگر در انتخابات پیش رو ثابت خواهد کرد حتی اگر نزاع درون خانوادگی هم باشد، به مثابه اعضای یک خانواده لحظه ای اجازه نخواهند داد که دشمنان ما دچار وهم این شوند که می­توانند رخنه ای ایجاد و پایه های نظام اسلامی را متزلزل کنند. خدا را شاکریم که اعلام عمومی این حرکت مقارن با روزهایی است که بار دیگر در استان ما پرچم یادهای گران‌بهای عزت و سربلندی توسط مشعلان توحید، شهدای عزیز، برافراشته شده است و در کنار این ارواح طیبه بار مسوولیت مهم کنونی را بر دوش خود احساس کرده و همانطور که این اسوه های ایثار و مجاهدت، نماد ادای تکلیف به موقع هستند از خدای سبحان میخواهیم ما را موفق به شناخت و انجام وظیفه خویش به بهترین شکل نماید.

بر اساس این گزارش بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز،بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز، انجمن اسلامی دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جامعه اسلامی دانشگاه شیراز، جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز، تشکل دانشجویی وصال و مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز این بیانیه را امضا کرده اند.


- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:12

نرگس زار بخش جره و بالاده شهرستان کازرون که حدود 70 درصد از گل نرگس تولیدی در استان فارس را شامل می‌شود که این روزها ثمر داده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، نرگس زار بخش جره و بالاده شهرستان کازرون که حدود 70 درصد از گل نرگس تولیدی در استان فارس را شامل می‌شود که این روزها ثمر داده است و با فرارسیدن بهمن ماه و برگزاری جشنواره گل نرگس، بازدید کنندگانی داخلی و خارجی را مجذوب خود می کند.

نرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازروننرگس زار کازرون

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 253 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:47

مراسم تشییع شهدای گمنام با حضور پرشور و بی سابقه مردم هماشهر برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون ؛صبح سه شنبه 29 دی ماه  94 افتخاری دیگر برای مردم شهرستان ولایتمدار سپیدان رقم خورد. مردم این شهرستان میزبان 20  سردار سپاه عشق بودند و شهرودیارمان بوی عطر شهدا گرفت؛ مردم روستاهای  دالین ؛هماشهر وبهرغان میزبانانی شایسته برای سربازان خوش نام حضرت روح الله (ره) بودند.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:47

جمعی از پاسداران سپاه زرین دشت در قالب طرح های بسیج سازندگی شروع به ساخت یادمان شهدای گمنام شهر حاجی آباد کردند. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:47

مراسم تشییع آخرین بازمانده فاجعه منا در لامرد برگزار شد. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 7:29

پس از اظهار نظر روحانی درباره جایگاه قوه مجریه و شورای نگهبان قانون اساسی در کنفرانس خبری مربوط به برجام (هسته ای!) رجانیوز منتشرکرد

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، پس از اظهار نظر روحانی درباره ارتباط قوه مجریه و شورای نگهبان قانون اساسی در کنفرانس خبری در خصوص برجام، رجانیوز اقدام به انتشار اظهارات وی به تاریخ  ۵۹/۹/۹ میکند:

* حسن روحانی سال ۵۹: همیشه قوه مجریه بوده  که جامعه انقلابی را تبدیل به یک جامعه استبدادی کرده است

* «در قانون اساسی ممکن است اصولی باشد جاهاییش ابهام داشته باشد، جاهاییش قابل این باشد که قابل چند نوع تفسیر باشد و این در خود قانون اساسی پیش‌بینی شده که چه نهادی می‌تواند قانون اساسی را تفسیر کند.»

* «آن نهادی که پیش‌بینی شده نهادی است که جوشیده از قوه مققننه و قضائیه است. چرا قانون اساسی این کار را کرده؟ به دلیل اینکه همیشه در تاریخ دیده شده قوه مجریه در انقلابهای دیگر هم بوده. اگر جلویش باز باشد به دیکتاتوری رسیده می‌شود.»

* «ما در انقلاب فرانسه همین حالت را دیده ایم و در انقلاب مشروطه خودمان این حالت را دیدیم.»

* « در بسیاری از انقلابهای جهانی دیدیم که بعد از پیروزی انقلاب، همیشه قوه مجریه بوده  که آن جامعه انقلابی را تبدیل به یک جامعه استبدادی کرده است و برای اینکه خودسری ها و استبدادها جلویش گرفته شود خبرگان در این قانون اساسی پیش‌بینی کردند که تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است.»
 

 

 

 


- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 214 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 7:29

درحالی که اسب ترکمن در دنیا به عنوان یک نژاد ایرانی شناخته شده و مورد توجه است اما بی‌توجهی مسئولان کار را به جایی رسانده که تا چند وقت دیگر باید شاهد وارد کردن اسب‌های چینی به ایران باشیم!

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، «اسب ایرانی» یکی از تاثیرگذارترین و پرتکرارترین واژه‌ها در تاریخ کهن ایران است که سالهاست در مورد آن صحبت می شود و خیلی‌ها به دنبال آن هستند تا نژاد این اسب همچنان برای ایران بماند اما ظاهرا بی توجهی مسئولان و حمایت نکردن آنها از دلسوزان این نژاد ایرانی کار را به جایی رسانده که حالا وارد کردن اسب هایی با نژاد اصل ایرانی از چین به یک خطر بزرگ تبدیل شده است.

سالهاست مسئولان ورزش و فدراسیون سوارکاری شعار حمایت از نژاد ایرانی را سر می دهند و در تلاش هستند تا این نژاد را برای ایران حفظ کنند اما کارهایی که آنها انجام می دهند در مقابل تلاش خارجی ها و خصوصا ترکمن ها راه به جایی نبرده و زنگ خطر برای گرفتن این «برند» از ایران هم به صدا درآمده است و تعداد اسب های ترکمن خالص کاهش پیدا کرده است.

«عبدالجلیل غیادی» پزشک ۵۴ ساله اهل گمیشان استان گلستان است که ۲۴سال پیش به منطقه «جرگلان» واقع در خراسان شمالی اعزام می‌شود تا به اهالی آن دیار خدمات پزشکی ارائه کند. وی در کنار طبابت و پزشکی که انجام می دهد علاقه ای که در همه اعضای خانواده اش وجود داشته است را فراموش نمی کند و سراغ اسب داری می رود.

وی تلاش می‌کند با دوستانش پرژوه‌ای را کلید بزند که سالهاست به باد فراموشی سپرده شده و در میان سکوت و بی‌توجهی مسئولان ایران، کشورهای همسایه و خصوصا ترکمنستان با سرعتی عجیب به دنبال «مال خود کردن» نژاد اسب اصیل ایرانی هستند.

دکتر غیادی که دغدغه اش حفظ نام اسب اصیل ترکمن به نام ایران است در گفتگو با خبرنگار مهر به فعالیت هایش در روستای جرگلان اشاره می کند و می گوید: ما خانواده ای هستیم که علاقه ویژه‌ای به اسب داشتیم. سال ۷۳ بود که به این منطقه آمدیم و در کنار دوستانی که داشتیم تعاونی را ایجاد کردیم تا بتوانیم از این طریق نژاد اسب اصیل ترکمن را برای ایران حفظ کنیم. می دانستیم کار سختی است اما کار را شروع کردیم.
 

با یک نفر شروع کردیم
 وی با اشاره به سختی‌هایی که برای شروع این کار داشته است گفت: وقتی شروع کردیم یک نفر بودم و اسب های زیادی نداشتیم اما الان حدود ۳۰ میلیارد تومان اسب داریم که البته به گروه پرتعدادی از افراد دلسوز این کار تعلق دارد. همین گروه سالانه ۲۰۰ راس اسب را به نقاط مختلف کشور می فروشند.

ذخیره‌گاه ژنتیکی نزدیک به ترکمنستان هستیم
 دکتر غیادی ادامه داد: کاری که ما اینجا انجام می دهیم نمادی از اقتصاد مقاومتی است. هم اقتصادی و است و هم کار فرهنگی محسوب می شود. پایگاه ما در حال حاضر یک ذخیرهگاه ژنتیکی اسب اصیل ترکمن در نزدیکی ترکمنستان است. آنها طوری کار کرده اند که اسب را نماد کشورشان کرده اند در حالی که اسب اصیل ترکمن برای ایران است و همین منطقه ای که ما در حال فعالیت هستیم.

ترکمنستان تمام دنیا را جمع می کند
 ترکمن ها برای اینکه این اسب را برای خودشان در جهان مطرح کنند هر ساله مشهورترین افرادی که در این کار هستند را از سراسر دنیا جمع می کنند و همایش می گذارند تا بتوانند همه چیز را به اسم خودشان کنند. البته ژن اسبی که ترکمن ها دارند نسبت به نژاد ایرانی ضعیف تر است و تلاش آنها هم همین است که این نژاد را تقویت کنند.

درحال برندسازی هستیم
 درست است که ترکمن ها تلاش می کنند تا با تقویت ژن اسب کشورشان را در دنیا مطرح کنند اما ما هم به دنبال برندسازی هستیم. درحال حاضر ۶۰۰ اسب داریم که اینها باید برند اسب اصیل ترکمن شوند. البته برندسازی این موضوع با بقیه موارد متفاوت و پیچیده است اما داریم تلاشمان را می کنیم.

با فدراسیون به توافقات خوبی رسیدیم
 درحالی که قبلا اختلاف نظرهایی بین نهادهایی مثل ما با فدراسیون سوارکاری وجود داشت اما خوشبختانه با نشست هایی که برگزار کردیم الان به تفاهم های خوبی رسیده ایم تا بتوانیم کارها را بهتر و موثرتر پیگیری کنیم. کالایی که ما در اختیار داریم یک کالای فرهنگی - اسلامی است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. تعاونی ما حافظ و توسعه دهنده و پرورش دهنده اسب ترکمن در ایران است و باید از آن حمایت شود.

«آلمیرا» اسب ایران را به جهان معرفی کرد
 چند سال پیش یک فرد فرانسوی اسبی را از ایران به نام «آلمیرا» انتخاب کرد و با آن از میدان نقش جهان اصفهان به سمت اروپا حرکت کرد و بعد از عبور از کشورهای مختلف به فرانسه رسید. این اسب ۶۴۰۰ کیلومتر را طی کرد تا در یک جشنواره بزرگ شرکت کرد. حضور اسب اصیل ایرانی در این جشنواره معرفی خوبی از اسب ایرانی بود که جهان آن را شناخت.

گنج های پنهان ایران را احیا کردیم
 دکتر غیادی با اشاره به اینکه اسب اصیل ترکمن یک گنج پنهان برای ایران است گفت: اگر ما پا پیش نمی گذاشتیم و پیگیری های لازم را انجام نمی دادیم این نژاد به ترکمنستان می رفت و به اسم آنها به جهان معرفی می شد. ما کارهای علمی زیادی در این مورد انجام داده ایم که ترکمن ها توانایی آن را ندارند. دکترها و اساتید زیادی در این راه به ما کمک کرده اند که همگی از اساتید دانشگاه تهران و یا دانشگاه های معتبر دنیا هستند و از نظر علمی در بالاترین سطح قرار دارند.
 

هیچ امکاناتی داریم
 درحالی که همه دنیا با برگزاری مسابقات مختلف تلاش می کنند اسب هایشان را به نمایش بگذارند و از انها به درستی استفاده کنند اما ما در اینجا امکانات نداریم. به خاطر فقر امکانات نمی توانیم جشنواره یا مسابقه ای برگزار کنیم. سالهاست به دنبال این هستیم تا زیرساخت های لازم برای احداث پیست و مانژ و فضای سوارکاری را فراهم کنیم اما هنوز موفق به این کار نشده ایم چرا که حمایتی صورت نمی گیرد.

مزایده را بردیم اما کارشکنی شد
 این پزشک فعال در عرصه حفظ و نگهداری اسب اصیل ایرانی خاطرنشان کرد: برای گرفتن زمین سوارکاری بارها نامه زدیم و تلاش کردیم. حتی در مزایده ای که سال ۱۳۸۰ برگزار شد شرکت کردیم و برنده هم شدیم اما بعدش کارشکنی شد و ۴۴ هکتاری که باید به تعاونی ما می دادند را ندادند. امیدواریم مسئولان همت کنند و این زمین را در اختیار ما قرار بدهند. اگر این زمینه در اختیار ما قرار بگیرد و بتوانیم مسابقات را برگزار کنیم طبیعتا جرگلان یک منطقه بین المللی خواهد شد و این برای کشور و مردم منطقه خوب است.

اسب ایرانی را تحقیر کرده اند
 ما در این سالها بهترین تحقیقات ژنتیکی را انجام داده ایم چرا که علم این کرا را داریم و دیدگاه مان هم این است که اسب ایران را بین المللی کنیم. متاسفانه بی توجهی ها و حمایت نکردن ها باعث شده که در سالهای اخیر اسب ایرانی را تحقیر کنند اما وقتی آلمیرا به فرانسه رفت و کشورهای مختلف اسب ایران را شناختند رسانه های زیادی به این موضوع پرداختند و از اسب ایرانی نوشتند.

بزودی مجبور می شویم اسب چینی وارد کنیم
 دکتر غیادی از به صدا درآمدن زنگ خطر برای ایران از سوی چینی ها خبر می دهد و می گوید: چینی ها چندی پیش ۷۰ اسب ترکمن را خریداری کرده اند و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند اما با تلاش هایی که انجام دادند و کارهایی که کردند بزودی همان اسب ها را با تغییر نژادی که داده اند به اسم اسب اصیل ایرانی به خود ما خواهند فروخت! آنها اسب ها را از ترکمنستان خریدند در حالی که ما باید این اسب ها را به آنها می فروختیم.

مجبور می شویم از چین اسب بخریم!
 چینی ها این کار را با برنامه کردند و قطعا با سرمایه گذاری که انجام داده اند بزودی دنیای اسب را هم خواهند گرفت و با کم کاریهایی که در ایران صورت می گیرد و حمایت هایی که نمی شود ما مجبور می شویم از چین اسب بخریم! ما باید تلاشمان را چند برابر کنیم و همه مسئولان هم باید حمایت کنند که این اتفاق رخ ندهد. ما نیاز به فضا و حمایت داریم تا این گنج پنهان ایرانی را دوباره احیا کنیم.
 

نگاه دولتی نداریم
 درحالی که در چین و ترکمنستان نگاه به این مقوله کاملا دولتی و تحت حمایت همه نهادهاست، در ایران این نگاه وجود ندارد. در چین جشنواره های بین المللی بزرگ برگزار می کنند و حتی رئیس جمهورشان همی می آید و صحبت می کند در این مورد و اهمیت می دهد به این موضوع. در ترکمنستان هم همینطور است. رئیس جمهور این کشور هم مشارکت خوبی در این زمینه دارد.

نگذارید نژاد اصیل ایرانی از بین برود
 دکتر غیادی در پایان گفتگویش با خبرنگار مهر یک بار دیگر از مسئولان خواست تا از این تعاونی که برای حفظ و توسعه اسب اصیل ایران تلاش می کند حمایت کنند. وی گفت: اگر حمایت صورت نگیرد قطعا اتفاق تلخی که نباید بیفتد رخ خواهد داد و نژاد اصیل ایرانی از بین خواهد رفت و همین تعداد اسبی که باقی مانده است هم از دست می روند و آن وقت باید برویم سراغ اسب های اصیل ایرانی را از چینی ها بگیریم.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 7:29

مراسم تشییع آخرین بازمانده فاجعه منا در لامرد برگزار شد. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:38

پس از اظهار نظر روحانی درباره جایگاه قوه مجریه و شورای نگهبان قانون اساسی در کنفرانس خبری مربوط به برجام (هسته ای!) رجانیوز منتشرکرد

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، پس از اظهار نظر روحانی درباره ارتباط قوه مجریه و شورای نگهبان قانون اساسی در کنفرانس خبری در خصوص برجام، رجانیوز اقدام به انتشار اظهارات وی به تاریخ  ۵۹/۹/۹ میکند:

* حسن روحانی سال ۵۹: همیشه قوه مجریه بوده  که جامعه انقلابی را تبدیل به یک جامعه استبدادی کرده است

* «در قانون اساسی ممکن است اصولی باشد جاهاییش ابهام داشته باشد، جاهاییش قابل این باشد که قابل چند نوع تفسیر باشد و این در خود قانون اساسی پیش‌بینی شده که چه نهادی می‌تواند قانون اساسی را تفسیر کند.»

* «آن نهادی که پیش‌بینی شده نهادی است که جوشیده از قوه مققننه و قضائیه است. چرا قانون اساسی این کار را کرده؟ به دلیل اینکه همیشه در تاریخ دیده شده قوه مجریه در انقلابهای دیگر هم بوده. اگر جلویش باز باشد به دیکتاتوری رسیده می‌شود.»

* «ما در انقلاب فرانسه همین حالت را دیده ایم و در انقلاب مشروطه خودمان این حالت را دیدیم.»

* « در بسیاری از انقلابهای جهانی دیدیم که بعد از پیروزی انقلاب، همیشه قوه مجریه بوده  که آن جامعه انقلابی را تبدیل به یک جامعه استبدادی کرده است و برای اینکه خودسری ها و استبدادها جلویش گرفته شود خبرگان در این قانون اساسی پیش‌بینی کردند که تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است.»
 

 

 

 


- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:38

درحالی که اسب ترکمن در دنیا به عنوان یک نژاد ایرانی شناخته شده و مورد توجه است اما بی‌توجهی مسئولان کار را به جایی رسانده که تا چند وقت دیگر باید شاهد وارد کردن اسب‌های چینی به ایران باشیم!

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، «اسب ایرانی» یکی از تاثیرگذارترین و پرتکرارترین واژه‌ها در تاریخ کهن ایران است که سالهاست در مورد آن صحبت می شود و خیلی‌ها به دنبال آن هستند تا نژاد این اسب همچنان برای ایران بماند اما ظاهرا بی توجهی مسئولان و حمایت نکردن آنها از دلسوزان این نژاد ایرانی کار را به جایی رسانده که حالا وارد کردن اسب هایی با نژاد اصل ایرانی از چین به یک خطر بزرگ تبدیل شده است.

سالهاست مسئولان ورزش و فدراسیون سوارکاری شعار حمایت از نژاد ایرانی را سر می دهند و در تلاش هستند تا این نژاد را برای ایران حفظ کنند اما کارهایی که آنها انجام می دهند در مقابل تلاش خارجی ها و خصوصا ترکمن ها راه به جایی نبرده و زنگ خطر برای گرفتن این «برند» از ایران هم به صدا درآمده است و تعداد اسب های ترکمن خالص کاهش پیدا کرده است.

«عبدالجلیل غیادی» پزشک ۵۴ ساله اهل گمیشان استان گلستان است که ۲۴سال پیش به منطقه «جرگلان» واقع در خراسان شمالی اعزام می‌شود تا به اهالی آن دیار خدمات پزشکی ارائه کند. وی در کنار طبابت و پزشکی که انجام می دهد علاقه ای که در همه اعضای خانواده اش وجود داشته است را فراموش نمی کند و سراغ اسب داری می رود.

وی تلاش می‌کند با دوستانش پرژوه‌ای را کلید بزند که سالهاست به باد فراموشی سپرده شده و در میان سکوت و بی‌توجهی مسئولان ایران، کشورهای همسایه و خصوصا ترکمنستان با سرعتی عجیب به دنبال «مال خود کردن» نژاد اسب اصیل ایرانی هستند.

دکتر غیادی که دغدغه اش حفظ نام اسب اصیل ترکمن به نام ایران است در گفتگو با خبرنگار مهر به فعالیت هایش در روستای جرگلان اشاره می کند و می گوید: ما خانواده ای هستیم که علاقه ویژه‌ای به اسب داشتیم. سال ۷۳ بود که به این منطقه آمدیم و در کنار دوستانی که داشتیم تعاونی را ایجاد کردیم تا بتوانیم از این طریق نژاد اسب اصیل ترکمن را برای ایران حفظ کنیم. می دانستیم کار سختی است اما کار را شروع کردیم.
 

با یک نفر شروع کردیم
 وی با اشاره به سختی‌هایی که برای شروع این کار داشته است گفت: وقتی شروع کردیم یک نفر بودم و اسب های زیادی نداشتیم اما الان حدود ۳۰ میلیارد تومان اسب داریم که البته به گروه پرتعدادی از افراد دلسوز این کار تعلق دارد. همین گروه سالانه ۲۰۰ راس اسب را به نقاط مختلف کشور می فروشند.

ذخیره‌گاه ژنتیکی نزدیک به ترکمنستان هستیم
 دکتر غیادی ادامه داد: کاری که ما اینجا انجام می دهیم نمادی از اقتصاد مقاومتی است. هم اقتصادی و است و هم کار فرهنگی محسوب می شود. پایگاه ما در حال حاضر یک ذخیرهگاه ژنتیکی اسب اصیل ترکمن در نزدیکی ترکمنستان است. آنها طوری کار کرده اند که اسب را نماد کشورشان کرده اند در حالی که اسب اصیل ترکمن برای ایران است و همین منطقه ای که ما در حال فعالیت هستیم.

ترکمنستان تمام دنیا را جمع می کند
 ترکمن ها برای اینکه این اسب را برای خودشان در جهان مطرح کنند هر ساله مشهورترین افرادی که در این کار هستند را از سراسر دنیا جمع می کنند و همایش می گذارند تا بتوانند همه چیز را به اسم خودشان کنند. البته ژن اسبی که ترکمن ها دارند نسبت به نژاد ایرانی ضعیف تر است و تلاش آنها هم همین است که این نژاد را تقویت کنند.

درحال برندسازی هستیم
 درست است که ترکمن ها تلاش می کنند تا با تقویت ژن اسب کشورشان را در دنیا مطرح کنند اما ما هم به دنبال برندسازی هستیم. درحال حاضر ۶۰۰ اسب داریم که اینها باید برند اسب اصیل ترکمن شوند. البته برندسازی این موضوع با بقیه موارد متفاوت و پیچیده است اما داریم تلاشمان را می کنیم.

با فدراسیون به توافقات خوبی رسیدیم
 درحالی که قبلا اختلاف نظرهایی بین نهادهایی مثل ما با فدراسیون سوارکاری وجود داشت اما خوشبختانه با نشست هایی که برگزار کردیم الان به تفاهم های خوبی رسیده ایم تا بتوانیم کارها را بهتر و موثرتر پیگیری کنیم. کالایی که ما در اختیار داریم یک کالای فرهنگی - اسلامی است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. تعاونی ما حافظ و توسعه دهنده و پرورش دهنده اسب ترکمن در ایران است و باید از آن حمایت شود.

«آلمیرا» اسب ایران را به جهان معرفی کرد
 چند سال پیش یک فرد فرانسوی اسبی را از ایران به نام «آلمیرا» انتخاب کرد و با آن از میدان نقش جهان اصفهان به سمت اروپا حرکت کرد و بعد از عبور از کشورهای مختلف به فرانسه رسید. این اسب ۶۴۰۰ کیلومتر را طی کرد تا در یک جشنواره بزرگ شرکت کرد. حضور اسب اصیل ایرانی در این جشنواره معرفی خوبی از اسب ایرانی بود که جهان آن را شناخت.

گنج های پنهان ایران را احیا کردیم
 دکتر غیادی با اشاره به اینکه اسب اصیل ترکمن یک گنج پنهان برای ایران است گفت: اگر ما پا پیش نمی گذاشتیم و پیگیری های لازم را انجام نمی دادیم این نژاد به ترکمنستان می رفت و به اسم آنها به جهان معرفی می شد. ما کارهای علمی زیادی در این مورد انجام داده ایم که ترکمن ها توانایی آن را ندارند. دکترها و اساتید زیادی در این راه به ما کمک کرده اند که همگی از اساتید دانشگاه تهران و یا دانشگاه های معتبر دنیا هستند و از نظر علمی در بالاترین سطح قرار دارند.
 

هیچ امکاناتی داریم
 درحالی که همه دنیا با برگزاری مسابقات مختلف تلاش می کنند اسب هایشان را به نمایش بگذارند و از انها به درستی استفاده کنند اما ما در اینجا امکانات نداریم. به خاطر فقر امکانات نمی توانیم جشنواره یا مسابقه ای برگزار کنیم. سالهاست به دنبال این هستیم تا زیرساخت های لازم برای احداث پیست و مانژ و فضای سوارکاری را فراهم کنیم اما هنوز موفق به این کار نشده ایم چرا که حمایتی صورت نمی گیرد.

مزایده را بردیم اما کارشکنی شد
 این پزشک فعال در عرصه حفظ و نگهداری اسب اصیل ایرانی خاطرنشان کرد: برای گرفتن زمین سوارکاری بارها نامه زدیم و تلاش کردیم. حتی در مزایده ای که سال ۱۳۸۰ برگزار شد شرکت کردیم و برنده هم شدیم اما بعدش کارشکنی شد و ۴۴ هکتاری که باید به تعاونی ما می دادند را ندادند. امیدواریم مسئولان همت کنند و این زمین را در اختیار ما قرار بدهند. اگر این زمینه در اختیار ما قرار بگیرد و بتوانیم مسابقات را برگزار کنیم طبیعتا جرگلان یک منطقه بین المللی خواهد شد و این برای کشور و مردم منطقه خوب است.

اسب ایرانی را تحقیر کرده اند
 ما در این سالها بهترین تحقیقات ژنتیکی را انجام داده ایم چرا که علم این کرا را داریم و دیدگاه مان هم این است که اسب ایران را بین المللی کنیم. متاسفانه بی توجهی ها و حمایت نکردن ها باعث شده که در سالهای اخیر اسب ایرانی را تحقیر کنند اما وقتی آلمیرا به فرانسه رفت و کشورهای مختلف اسب ایران را شناختند رسانه های زیادی به این موضوع پرداختند و از اسب ایرانی نوشتند.

بزودی مجبور می شویم اسب چینی وارد کنیم
 دکتر غیادی از به صدا درآمدن زنگ خطر برای ایران از سوی چینی ها خبر می دهد و می گوید: چینی ها چندی پیش ۷۰ اسب ترکمن را خریداری کرده اند و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند اما با تلاش هایی که انجام دادند و کارهایی که کردند بزودی همان اسب ها را با تغییر نژادی که داده اند به اسم اسب اصیل ایرانی به خود ما خواهند فروخت! آنها اسب ها را از ترکمنستان خریدند در حالی که ما باید این اسب ها را به آنها می فروختیم.

مجبور می شویم از چین اسب بخریم!
 چینی ها این کار را با برنامه کردند و قطعا با سرمایه گذاری که انجام داده اند بزودی دنیای اسب را هم خواهند گرفت و با کم کاریهایی که در ایران صورت می گیرد و حمایت هایی که نمی شود ما مجبور می شویم از چین اسب بخریم! ما باید تلاشمان را چند برابر کنیم و همه مسئولان هم باید حمایت کنند که این اتفاق رخ ندهد. ما نیاز به فضا و حمایت داریم تا این گنج پنهان ایرانی را دوباره احیا کنیم.
 

نگاه دولتی نداریم
 درحالی که در چین و ترکمنستان نگاه به این مقوله کاملا دولتی و تحت حمایت همه نهادهاست، در ایران این نگاه وجود ندارد. در چین جشنواره های بین المللی بزرگ برگزار می کنند و حتی رئیس جمهورشان همی می آید و صحبت می کند در این مورد و اهمیت می دهد به این موضوع. در ترکمنستان هم همینطور است. رئیس جمهور این کشور هم مشارکت خوبی در این زمینه دارد.

نگذارید نژاد اصیل ایرانی از بین برود
 دکتر غیادی در پایان گفتگویش با خبرنگار مهر یک بار دیگر از مسئولان خواست تا از این تعاونی که برای حفظ و توسعه اسب اصیل ایران تلاش می کند حمایت کنند. وی گفت: اگر حمایت صورت نگیرد قطعا اتفاق تلخی که نباید بیفتد رخ خواهد داد و نژاد اصیل ایرانی از بین خواهد رفت و همین تعداد اسبی که باقی مانده است هم از دست می روند و آن وقت باید برویم سراغ اسب های اصیل ایرانی را از چینی ها بگیریم.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:38

رییس اداره محیط‌ زیست نی‌ریز از خفگی 4 شغال در استخر خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس اداره محیط‌ زیست نی‌ریز گفت: 4 شغال که شب گذشته برای خوردن آب به کنار استخر رفته بودند، به علت هم سطح بودن استخر با زمین، در استخر افتادند و  خفه شدند.

جواد مهدی‌پور افزود: صاحب ملک به دلیل ساخت استخر هم سطح زمین و قرار ندادن حفاظ برای استخر، به استناد مواد قانونی صید ،شکار و قانون مجازات اسلامی مجرم محسوب می شود.

وی اضافه کرد: پرونده  فرد متخلف برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحول داده شد.

رییس اداره محیط‌ زیست نی‌ریز در پیان گفت: متخلف باید برای چهار قلاده شغال، 14 میلیون ریال خسارت پرداخت کند.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:50